Das Zimmermadchen - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu Das Zimmermadchen - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu

Das Zimmermadchen

Door: Pernilla Keizer

Blijf op de hoogte en volg Pernilla

07 September 2013 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Oeh wat leuk, ze weten me te vinden! Het zijn helaas nog geen leuke kaartjes, maar vandaag had ik dan mijn eerste echte post! Van het gemeentehuis dat ik ben ingeschreven als inwoner van Keulen. Nu moet het helemaal goed komen met de post.

Vandaag was ik voor de eerste dag kamermeisje. Gelukkig was ik op tijd. Ik twijfelde of ik nou om 8 uur of om 9 uur moest beginnen en gelukkig was het 9 uur. Wat wel wat minder was is dat ik dacht 17 uur klaar te zijn, maar ik moest tot 18 uur. Gelukkig mocht ik half 6 naar huis :).
Als kamermeisje draag je weer andere kleding als tagesreiniger dus ik heb er weer een mooi apenpakje bijgekregen. Echt, hoe verzinnen ze het om dit de housekeeping te laten dragen? Die persoon hoeft het vast zelf nooit te dragen. Ook heb ik maar 1 t-shirt gekregen en aangezien ik er drie dagen mee moet doen weet ik niet hoe ik dat ga doen. Na anderhalf uur per dag gefietst te hebben en een werkdag van negen uur lang vind ik het wel lekker als ik de volgende dag een schoon en fris shirt heb. Hoe dan ze dat toch hier in Duitsland?
Met de mevrouw wie ik vandaag meeliep was het een beetje stil.. Ze zei niet zoveel tot eigenlijk niks en mijn vragen werden dan ook alleen met ja en nee beantwoord! Heel interessant. Ook sprak ze in zichzelf waardoor ik op een gegeven moment niet eens meer wist of ze nou wat aan me vroeg of wat tegen me zei of dat ik maar gewoon mijn mond moest houden. Het laatste was het meeste het geval.

Om half zes ben ik als een speer naar huis gefietst want ik had me toch een honger. Gelukkig had ik mijn eten voor vandaag gisteren al gemaakt dus ik hoefde het alleen op te warmen in de magnetron.
Thuis aangekomen heb ik meteen mijn shirt gewassen dat nu hangt te drogen, ben ik ook maar gaan douchen en nu schrijf ik dit terwijl ik dit eet. Na het eten moet ik nog boodschappen doen want het toastbrood is bijna op en ik heb niks anders voor ontbijt. Ook moet ik mijn was nog vouwen dat ik gisteren gewassen heb. Ook zoiets geks, het hele huis mag gebruik maken van de wasmachine en droger in de kelder waar ik dan ook graag gebruik van maak, maar mensen laten de hele dag hun was in de wasmachine zitten terwijl er nog meer mensen wonen.. Ik ben maar zo lief geweest om het op het droogrekje te kwakken en na 2 en een halve dag ligt het er nog net zo bij als ik het er heb neergelegd (als een votje) Entschuldigung, maar dan had die persoon het maar op moeten ruimen.

De meeste dagen zit ik gezellig alleen te eten in de keuken omdat mijn mede huisgenoten niet eten ofzo?! Ze hebben nog geen pan aangeraakt sinds ik er ben, hoe doen ze dat toch? Ook meer dan een hallo zit er niet in. Waarom zouden we ook eetsmakelijk zeggen als er iemand in de keuken zit te eten en je even wat drinken pakt?? Lijkt mij best normaal, of ben ik dan weer zo goed opgevoed?.

Nadat ik twee dagen vrij gehad heb en vandaag weer vroeg op moest staan voor het werken en ik nog zoveel moet doen ben ik moe. Ik lijk wel een echte huisvrouw, wassen, koken, schoonmaken, werken, boodschappen doen en noem het maar op! Zelfs naar de bouwmarkt gaan was een opdracht, omdat ik een schroevendraaier nodig had! Het is gelukkig niet zo ver fietsen (ahum) voor er een bouwmarkt is, 3 kwartier om precies te zijn. Gelukkig moet ik het allemaal maar voor één persoon doen. Om eerlijk te zijn maakt het me nu al gek, maar nog maar 4 maanden en drie weken en ik kan het meeste weer heerlijk uit handen geven aan mijn lieve moeder! Hoe doen moeders dat toch?

Scheiße, het regent buiten keihard en ik moet nog boodschappen doen voor zondag want de winkels zijn er niet open op zondag. Waar had ik mijn auto ook alweer geparkeerd?

  • 07 September 2013 - 19:47

    Jonna:

    Haha, lachen gieren brullen.
    Succes nog.
    inderdaad nog maar 4 maanden en 3 .

  • 07 September 2013 - 21:31

    Jildau:

    Nawww. Zet hem op! Je kan het :) xxxx

  • 07 September 2013 - 23:39

    Kirsten:

    Super om dit zo te lezen! X

  • 08 September 2013 - 09:25

    Serena:

    Leuk hoor, om wat van je te lezen! Zet hem op, en maak er nog een mooie tijd van! Xxx

  • 10 September 2013 - 09:29

    Mama:

    Je doet het goed en gaat nu dus ook begrijpen wat de ''taak'' van moeder is.duizendpoot. vandaar dat ook ik wel eens een 'steek' laat vallen. Je auto staat trouwens hier voor de deur anders moet je ook daar nog voor zorgen.dat doen wij dus voor je.zo kunnen we ook binnenkort naar je toekomen want op de fiets naar Keulen is echt te ver.dikke kus en hou je haaks. xxx van je pa en ma:-):-):-)

  • 11 September 2013 - 16:12

    Astrid:

    Hoi kanjer,
    Voor Pernilla dus voorlopig geen gezin?? Haha
    Gezellige huisgenoten, misschien veranderd dat nog, hoop het voor je.
    Ik heb nog wel een regenpak voor je hoor!!
    Fijn dat je nu weet hoe moeders het doen, haha, respect dus.
    Fijn dat je straks achter de receptie mag.
    Wens jeveel plezier, en je moet maar zo denken, voor je het weet kan je weer ruzie maken met je zussen.
    Dag mop, veel plezier.
    Dikke kus van Flip en mij, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Köln Rodenkirchen

5 maanden Keulen

5 maanden lang genieten en hard werken in het Barcelo hotel in het mooie Keulen

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar

09 December 2013

De laatste maanden

06 November 2013

-.-

16 Oktober 2013

thuis

30 September 2013

Keine ahnung
Pernilla

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 5487

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 17 April 2016

Minor op Bali

28 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

5 maanden Keulen

Landen bezocht: