Keine ahnung - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu Keine ahnung - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu

Keine ahnung

Door: Pernilla Keizer

Blijf op de hoogte en volg Pernilla

30 September 2013 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Zo, eindelijk heb ik een keer früh dienst. Van 7 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag. Wat wel betekent dat ik elke dag om 5 uur op moet. En net wanneer ik natuurlijk in de ochtend werk mag Jenn de roomservice in en werkt dus 's nachts. Hoe kon het ook anders dat we weer niet dezelfde tijden hebben. Maar desondanks gaan we vrijdag stappen. Ik ben zaterdag vrij en Jenn begint 5 uur in de middag, prima!
Vandaag kreeg ik van mijn collega de vraag waar ik zo goed Duits heb leren spreken, en vertelde haar dat ik dat eigenlijk in twee jaar op de middelbare school geleerd heb, verder heb ik nooit echt normaal Duits gehad. Ze vond het knap van me dat ik het zo goed kan verstaan en praten in tegenstelling tot andere collega's van ons die al langer in Duitsland wonen. Superleuk om dat soort complimentjes te krijgen.
Het gaat steeds beter achter de receptie en zelfs de telefoon opnemen wat ik eerst verschrikkelijk vond gaat me nu goed af. Wel zeggen collega's dat ik moet lachen, maar dan vind ik mijzelf zo nep. En ja, ik kan er niks aan doen dat ik niet altijd even vrolijk kijk..

Afgelopen zaterdag is de nieuwe buurjongen gekomen. Aardige jongen/man van 24 uit Berlijn. Ik heb werkelijk geen idee hoe hij heet, maar dat maakt ook niet uit haha. Hij studeert bedrijfseconomie en het is zijn eerste jaar. Verder is hij wel oké, je kan normale gesprekken met hem voeren en hij is erg vriendelijk.
Vandaag is de andere nieuwe buurjongen gekomen. Ook een aardige jongen, die Kevin heet, als ik het goed onthouden heb. Hoe oud? Ik heb werkelijk geen idee en hij loopt stage, maar waar moet je me ook niet vragen. Ook een aardige jongen lijkt me die gewoon normaal is en een aantal dingetjes vroeg over de badkamertijden. Ohja, als ik last had van hem en ik moest leren ofzo kon ik altijd aankloppen :).

Nu mijn eerste maand stage alweer voorbij is heb ik vandaag ook mijn eerste stagevergoeding gekregen! Helemaal blij, alleen gaat het bijna allemaal weer weg.. Het is niet anders.

  • 30 September 2013 - 21:27

    Mama:

    Ach ja schatje, de eerste maand zit er bijna op.
    Wat het geld betreft dat is bij veel mensen op aan het eind van de maand.
    Ik ben blij dat jij van die mooie complimenten krijgt over je Duits.
    En lachen doe je wel, op de momenten dat het echt zo is.
    Koop een broche met daarop in het duits:
    Ik ben niet chagerijnig maar serieus. Lachen doe ik spontaan en niet omdat het moet!

    Je wist natuurlijk dat het risico er inzat dat Jenn op andere tijden moet werken dan jij.
    Hou je taai en nog veel plezier.

    Meid, je kan het. Schouders eronder en doorgaan.
    Dikke kus van papa en mama en we keep in toutch.

  • 30 September 2013 - 21:30

    Sandra Gnade:

    Scheize Pernilla dat je geld meteen weer op is.
    Maar zo te lezen heb jij het wel naar je zin, en ach einde van oktober komt er weer geld, gewoon even een lief berichtje naar Almere (je familie), sturen met je rekening nummer erbij, en wie weet. :p
    Groetjes en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Köln Rodenkirchen

5 maanden Keulen

5 maanden lang genieten en hard werken in het Barcelo hotel in het mooie Keulen

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar

09 December 2013

De laatste maanden

06 November 2013

-.-

16 Oktober 2013

thuis

30 September 2013

Keine ahnung
Pernilla

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 5489

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 17 April 2016

Minor op Bali

28 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

5 maanden Keulen

Landen bezocht: