Wochenende - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu Wochenende - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu

Wochenende

Door: Pernilla Keizer

Blijf op de hoogte en volg Pernilla

13 September 2013 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Vandaag was mijn laatste dag in de housekeeping alweer en heb ik eindelijk weekend na zeven lange dagen werken. De collega's waren super leuk om te werken en ik heb twee leuke weken gehad waar je nog dingen leert ook.
Zo kun je boxershorts gerust ophangen, behalve dat het uitrekt ziet het er fantastisch uit, een kledingkast vol boxershorts.
Je komt tijdens het werk de smerigste kamers tegen. Één kamer was zo een bende dat ik er wel anderhalf uur over heb gedaan met nog een andere vrouw. Te ziek voor woorden.
Graag zou ik een keer in het hotel willen overnachten, maar dan wel in de presidentensuite! Wow, wat is die mooi, luxe en groot. Een bad waar je wel met z'n zessen in kan, sauna, en kingsize bed en noem maar op.

Mijn buurvrouw is op de een of andere manier verdwenen sinds woensdag. Dinsdag bedankte ze mij nog hartelijk voor het schoonmaken van de badkamer en vertelde ze dat we een schoonmaker hebben, maar dat die eigenlijk niets doet..? En woensdag toen ik terug kwam van mijn stage was haar koelkast leeg, al haar spullen waren uit de badkamer verdwenen en ik heb haar al een paar dagen niet gezien. Nu maar hopen op een leuke, nieuwe bewoner. :)

Nadat ik om 19 uur klaar was in de housekeeping afdeling, ben ik toch nog niet helemaal klaar met schoonmaken. De keuken is een rotzooi en die jongen ruimt niks op.. Gelukkig heb ik morgen en zondag ook nog.

Vele van mijn collega's verklaren me trouwens voor gek dat ik elke dag 8 km heen en 8 km terug fiets van huis naar stage en van stage weer naar huis. Ook fiets ik erg snel volgens hun (30 minuten), maar ja wat moet ik dan. Anders moet ik nog eerder van huis en daar word ik nou niet zo vrolijk van.

Vanaf maandag begin ik bij de receptie. Na het werk nog even snel langs geweest omdat de vrouw die de roosters maakt ziek was en ik dus nog niet ingedeeld was wist ik nog niet wanneer ik moest beginnen. Aangezien het volgende week zo druk wordt (een messe volgens de man waar ik mee gesproken heb) ben ik meteen ingedeeld in de nacht om alles rustig te leren kennen. Van maandag tot vrijdag begin ik om 22.30 en zal ik klaar zijn om 07.30... Ik kijk er ontzettend naar uit en hoop op een leuke collega. Ik zit er anders 5 nachten mee opgescheept (of hij met mij, het is maar hoe je het bekijkt). Dat betekent wel weer dat ik zaterdag en zondag heerlijk weekend kan vieren!

Echt superleuk dat ik al zoveel kaartjes van iedereen heb gehad! Ik zet ze allemaal op een plank en laat ze daar staan tot het einde van mijn stage! Zo heb ik wat leuks om naar te kijken!

Schones wochenende

  • 13 September 2013 - 20:41

    Astrid:

    Hoi Pernilla, leuk om te lezen van je.
    Zal duimen voor een gezellige huisgenoot voor je, ik wil wel, maar de rest hier vind het niet goed!
    Fijn weekend, en werkse volgende week.xxx

  • 13 September 2013 - 21:05

    Natascha:

    Leuk om je verslagen steeds te lezen! X

  • 13 September 2013 - 22:22

    Mama:

    Het komt allemaal goed, schatje!

  • 14 September 2013 - 12:26

    Albert N. Pais:

    Klinkt allemaal reuze spannend en interessant. Ben benieuwd hoe het je aan de receptie bevalt. Met zo'n beurs in het vooruitzicht veel buitenlanders - bijv. Nederlanders haha - dus prima om de talen aan te scherpen.
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Köln Rodenkirchen

5 maanden Keulen

5 maanden lang genieten en hard werken in het Barcelo hotel in het mooie Keulen

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar

09 December 2013

De laatste maanden

06 November 2013

-.-

16 Oktober 2013

thuis

30 September 2013

Keine ahnung
Pernilla

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 5475

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 17 April 2016

Minor op Bali

28 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

5 maanden Keulen

Landen bezocht: