thuis - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu

thuis

Door: Pernilla Keizer

Blijf op de hoogte en volg Pernilla

16 Oktober 2013 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Na een halve maand is het weer eens tijd voor een verhaaltje. Eigenlijk wilde ik er eentje schrijven toen ik in Nederland was, maar ik had te veel te doen in te weinig tijd.
Kirsten, Jonna en ik zijn niet zo goed in verrassingen bewaren. Het was niet erg onverwacht dat ik opeens voor de deur stond. We moeten toch beter ons best doen om te kunnen liegen. Toch vonden papa en mama het leuk om me een paar dagen thuis te hebben. Ook al moet ik wel zeggen dat ik het lekker vind om ook weer terug in Keulen te zijn nu. Dat is alleen maar een goed teken natuurlijk. Wel vond ik het leuk om de meeste weer even te zien allemaal en hoop dat ik snel een datum met vriendinnen kan prikken dat ze langs kunnen komen.
Gisteren had ik weer mijn eerste werkdag om 9 uur. Meteen een uurtje overgewerkt, ik ben zo goed voor mijn collega's haha! Zometeen heb ik late dienst en morgen weer vroeg... Zaterdag heb ik gelukkig een vrije dag en kan ik eindelijk weer wat boodschapjes doen, mijn kamer opruimen en niksen.
De buurjongen vroeg gisteren hoe we dat deden met schoonmaken. Euh, geen idee. We hebben nu maar afgesproken dat als we vinden dat het vies is, dat we het overleggen met elkaar zodat we met z'n 3en kunnen schoonmaken! Wat een top huisgenoten heb ik :)

Met mijn bewijzen voor stage weet ik eigenlijk niet hoe het er mee staat. Ik heb er wel een paar, maar het is nog best moeilijk om te bedenken wat voor bewijzen je gaat verzinnen en dan moet ook nog alles in het Duits. Iemand die zich aanbiedt om te helpen?
Het werken zelf is nog steeds hartstikke leuk en gaat erg goed.

Verder weet ik niet meer zoveel te vertellen dus ga mij maar eens klaar maken om op de fiets naar het werk te gaan. Ik heb nu wel eindelijk mijn jobticket, maar de tram rijd niet zo vaak om half 12 en dan ben ik waarschijnlijk nog later thuis dan dat ik met de fiets ga. En ach, het is gezond zeggen ze.

  • 18 Oktober 2013 - 12:00

    Albert Pais (je Oompje Dus):

    Beste Pernilla,

    Tante Cobi en ik hebben redelijke kennis van het Duits en we zouden je derhalve wel kunnen helpen met eventuele vertalingen. Het zal wellicht geen 100% score zijn maar tot 85% komen we zeker.

    Succes nog daar in Keulen. Heb je al wat meer kunnen genieten van de stad daar of is daar de vrije tijd te gering voor.

    Laat maar weten als je hulp kunt gebruiken.

    Groetjes van Cobi en Albert (laat dat oom en tante gedoe maar!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Köln Rodenkirchen

5 maanden Keulen

5 maanden lang genieten en hard werken in het Barcelo hotel in het mooie Keulen

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar

09 December 2013

De laatste maanden

06 November 2013

-.-

16 Oktober 2013

thuis

30 September 2013

Keine ahnung
Pernilla

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 5471

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 17 April 2016

Minor op Bali

28 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

5 maanden Keulen

Landen bezocht: