Receptie - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu Receptie - Reisverslag uit Köln Rodenkirchen, Duitsland van Pernilla Keizer - WaarBenJij.nu

Receptie

Door: Pernilla Keizer

Blijf op de hoogte en volg Pernilla

22 September 2013 | Duitsland, Köln Rodenkirchen

Wat superleuk om alle kaartjes te lezen die ik allemaal krijg toegezonden! Over vijf maanden heb ik vast en hele stapel. :)

Afgelopen week was de eerste week in de receptie en mocht meteen in de nacht vanwege de messe die er was en het vele inchecken en uitchecken. Het was dan niet handig als ze mijn alles moesten leren op de momenten dat het zo druk is. Vijf dagen lang van half 11 tot half 8, pfoe ze zitten er weer op. De eerste vier nachten met dezelfde collega en de laatste nacht met een andere collega. En wat maak je veel mee achter de receptie zeg. Leuke dingen, dronken mensen, mensen die je mee willen naar je kamer en noem het maar op. Op het laatste heb ik vriendelijk nee gezegd, haha! In de vierde nacht kreeg ik het compliment van mijn collega dat ik na drie nachten het inchecken en uitchecken goed onder de knie heb, ook omdat ik nog geen receptie ervaring heb. Altijd leuk om complimentjes te krijgen! Over mijn collega's kan ik dan ook niet zeuren, ik heb super leuke collega's. Ook nu weer bij de front-office. Één collega gaat met nog allemaal leuke hotels geven van over de wereld en geeft me leuke restaurantjes om een keer te eten in Keulen, ik heb niks te klagen.

Vandaag ben ik gezellig met Jenn de stad in geweest waar de eerste Duitse schoenen een feit zijn geworden. Simpele zwarte, lage all stars die altijd handig kunnen zijn. We hebben samen nog wat gegeten en erna heb ik thuis een filmpje gekeken op mijn kamer, want waar anders hihi! Na vijf dagen weinig thuis zijn en overdag slapen is mijn kamer een beetje een rommeltje geworden. Niet dat ze thuis anders gewend waren van mij, maar goed ik wil toch wel over vijf maanden kunnen zeggen dat ik mijn kamer netjes kan houden. Gelukkig heb ik nog 4 maanden en 1 week om te oefenen. Wat gaat de tijd eigenlijk snel zeg. De eerste maand stage zit er al bijna op en de eerste maand in Keulen zit er over een paar dagen al op. Ik kan nog niet zeggen dat ik Nederland mis, ook al is het Nederlands praten met Jenn wel erg fijn haha! Sommige collega's vragen van veel woorden de Nederlandse betekenis, misschien spreken ze wel Nederlands als ik wegga. Altijd handig voor de Nederlandse tourist in Keulen.
Morgen heb ik nog een lekker dagje vrij voor ik weer vijf dagen aan het werk moet. Dus nog maar even extra genieten, uit slapen, skypen met mijn lieve vriendinnetjes en mijn kamer omtoveren tot een nette kamer! Misschien heb ik toch te veel spullen meegenomen uit Nederland?

Maandag begin ik mijn werkweek pas om half 3, dus heb dan ook nog de ochtend. Wel moet ik tot half 12 en dinsdag en woensdag ook. Donderdag en vrijdag mag ik weer gezellig de nacht in en zaterdag ga ik weer volop weekend vieren.

Een fijne zondag iedereen en tot snel!

  • 22 September 2013 - 00:42

    Astrid:

    Hoi Pernilla, dit proeft alsof je het prima naar je zin hebt in Keulen!
    Gelukkig maar, want je hebt nog even te gaan.
    Veel werkplezier, en geniet van je vrije dagen.
    Dikke kus uit Almere, xxx

  • 22 September 2013 - 10:53

    Mama:

    Ach, saai is het niet. Gelukkig kan je je draai goed vinden.
    Je hebt ook zelf gekozen om niet dicht bij huis je stage te gaan doen.
    We hebben contact via ap, facebook of mail. Skypen kan ook nog, dus mogelijkheden genoeg.
    Succes de komende week.
    Dikke kus van het thuisfront.

  • 25 September 2013 - 21:32

    Oma:

    he pernilla, ik ben bij je ouders thuis. leuk om je nu even op de computer toe te spreken.
    binnenkort valt er weer een kaartje van mij in je brievenbus.hij is vandaag, woensdag 25-9 op de bus gegaan. kan je wel mijn handschrift op de kaarten lezen?
    veel werkplezier en fijn dat je het naar je zun hebt.
    xxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Köln Rodenkirchen

5 maanden Keulen

5 maanden lang genieten en hard werken in het Barcelo hotel in het mooie Keulen

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Bijna klaar

09 December 2013

De laatste maanden

06 November 2013

-.-

16 Oktober 2013

thuis

30 September 2013

Keine ahnung
Pernilla

Actief sinds 05 Sept. 2013
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 5474

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 17 April 2016

Minor op Bali

28 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

5 maanden Keulen

Landen bezocht: